Najmroczniejszy Loch (Darkest Dungeon)

Najmroczniejszy Loch jest ostatnią lokacją, z jaką przyjdzie się nam zmierzyć.

Poziom trudności jest tu jeszcze bardziej podkręcony niż w przypadku Dziedzińca, a pozostałe czerwone lochy w porównaniu z tym najciemniejszym przypominają przechadzkę przez zielone, kwieciste łąki.

Najmroczniejszy Loch zdecydowanie różni się od wszystkich pozostałych miejsc, w których dotąd bywaliśmy.

Przede wszystkim – jeżeli zdecydujemy się na jego odwiedzenie, to ucieczka będzie wiązała się ze stratą losowego bohatera (chyba, że w momencie ucieczki tylko jeden bohater pozostaje przy życiu – wtedy wyjdzie z tego cało).

Struktura każdej misji jest tu z góry ustalona – mapy nie są generowane losowo. Obiekty i wrogowie znajdują się zawsze w tym samym miejscu. Co więcej – wrogowie występują również w niezmiennych kompozycjach, a powrót tą samą trasą uniemożliwia pojawienie się na niej nowych przeciwników.

Umiejętności zwiadu i rozbrajania pułapek są tu całkowicie nieprzydatne.

Teczka Antenata

Poza obiektami związanymi z celem misji w Najmroczniejszym Lochu występuje tylko jeden rodzaj Curio – Teczka Antenata. Nie wymaga ona żadnego aktywatora. Zawiera natomiast losowy przedmiot antenacki.

Nie uświadczymy tu też żadnych pułapek i przeszkód.

Do Najmroczniejszego Lochu nie zapuszczają się żadne znane nam poczwary – spotkamy tu jedynie endemity, czyli zgodnie z definicją z Wikipedii „gatunki (…) unikatowe dla danego miejsca albo regionu” (Chciałeś tylko dowiedzieć się czegoś o swojej ulubionej grze, a tu „cyk”, teraz możesz zabłysnąć w towarzystwie anegdotka biologiczną 😉 ).

W każdym razie – wszyscy spotykani tu wrogowie to zupełne novum, na które nie sposób napatoczyć się w innym miejscu. W lwiej części klasyfikowani są jako Nadrealni, chociaż szczególnie w początkowej fazie trafimy także na Ludzi. Część stworów posiada też dodatkowe tagi, w szczególności „Bestia”.

Napotkane poczwary nie są jednak w stanie wywołać ani choroby, ani Przerażenia. Ich ataki są jednak w stanie nakładać wszystkie pozostałe efekty.

Jedynie formalnością jest dopowiedzenie, że statystyki stworzeń zamieszkujących Najmroczniejszy Loch są niezwykle wysokie, a zadawane obrażenia i wywoływany stres osiągają astronomiczne wartości.

Wybierając się na spotkanie z przeznaczeniem możemy odpuścić sobie zakup Łopat, Laudanum czy Kościanych Kluczy – te przedmioty nie będą miały tu żadnego zastosowania.

Warto jednak wykupić całą dostępną żywność, pochodnie, oraz zaopatrzenie, które może wspierać nas w walce (Bandaże, Woda Święcona, etc.).

Przed zapuszczeniem się w te niezwykle mroczne rejony zachęcam do zapoznania się z artykułem, w którym wszystkie misje ostatniego epizodu zostały rozbite na czynniki pierwsze i szczegółowo opisane: Najmroczniejszy Loch – jak przygotować się na finał gry? 

Powyższy link zawiera też opisy wszystkich bossów z ostatnich imisji i związanych z nimi strategii.

Przeciwnicy występujący w Najmroczniejszym Lochu

 

Przeciwnik OpisPriorytet eliminacji

Wniebowzięty Okultysta

Wniebowzięty Okultysta jest pierwszym przeciwnikiem, na jakiego natkniemy się w Najmroczniejszym Lochu. Jest niezwykle kruchy i nie posiada niemal żadnych statystyk obronnych czy odporności.

Ma do dyspozycji tylko 2 umiejętności - pierwsza leczy członków przeciwnej drużyny, druga osłania wybranego przeciwnika tarczą.

Wniebowzięty Okultysta nie dysponuje żadną umiejętnością wywołującą stres czy zadającą obrażenia, przez co jest całkowicie niegroźny. Powyższe czyni z niego idealnego przeciwnika do przedłużania walk celem leczenia i niwelacji stresu (co jest niezbędne, jeżeli chcemy wyjść z Najmroczniejszego Lochu w jednym kawałku).

Jeżeli spotkamy walkę z dwoma wrogami tego typu - ZA WSZELKĄ CENĘ DOPROWADŹMY DO SYTUACJI, W KTÓREJ POZOSTANĄ ONI OSTATNIMI ŻYWYMI PRZECIWNIKAMI NA POLU WALKI!
bardzo niski

Nieziemski Awanturnik

Silniejsza wersja Gladiatora Okultystów. Różni się od niego jedynie animacją postaci, kolorystyką, lepszymi statystykami i faktem, że wywoływane przez niego krwawienie zadaje naprawdę wysokie obrażenia. umiarkowany

Nieziemska Wiedźma

Przypomina nieco Czarodziejkę Okultystów. Poza lepszymi statystykami zadaje też więcej stresu, jej główny atak dodatkowo oznacza cel, a ataki przesuwające bohaterów dodatkowo wywołują stres o umiarkowanej wartości. wysoki

Kapłan Okultystów

Dysponuje umiarkowaną szybkością i umiarkowana ilością punktów zdrowia. Jego ataki są jednak zabójcze. Nie dość, że wywołują bardzo wysoki stres, odbierają też masę życia, oznaczają jako cel, oraz nakładają krwawienie. bardzo wysoki

Złośliwa Narośl

Dobre zdrowie, słabe statystyki obronne. Przeciwnik bardziej irytujący niż niebezpieczny. Jego ataki nakładają niewielkie krwawienie, oraz potrafią ogłuszać bohaterów.
umiarkowany

Obronna Narośl

Bardzo szybki przeciwnik o umiarkowanym poziomie punktów życia.

Jego główna rolą jest leczenie, wzmacnianie i chronienie członków wrogiego zespołu. Dysponuje także atakiem wywołującym stres u naszych bohaterów.
niski

Miąższowy Ogar

Kolejny przeciwnik z gatunku upierdliwych. Kruchy, ale wyjątkowo szybki.

Jego ataki potrafią zadać pokaźne obrażenia. Jest on w stanie wywoływać też stres o niskiej wartości oraz ogłuszać członków naszej drużyny.
umiarkowany

Polip

Kruchy. Wysoki wskaźnik uników. ekstremalnie szybki.

Przeciwnik ten specjalizuje się w zadawaniu obrażeń opartych na zarazie oraz przesuwaniu bohaterów.

Jeżeli trafi na pozycję 1-2 staje się niemal bezbronny.

Powyższą właściwość należy konsekwentnie wykorzystywać, dążąc do sytuacji, w której to dwa Polipy pozostają ostatnimi żywymi przeciwnikami na polu walki, a następnie przedłużając starcie do czasu, gdy stres i zdrowie nie powrócą do bazowych wartości.
bardzo niski

Przeciwciało

Poczwara w swojej roli i statystykach podobna do Złośliwej Narośli. Nie potrafi jednak nakładać krwawienia, a jedynie ogłusza. niski

Templariusz Palownik

Najbardziej mordercze stworzenie w całej grze (nie licząc może bossów). Ta zajmująca dwa pola maszkara dysponuje dwoma atakami na turę. Jej poziom zdrowia wynosi ponad sto punktów a dodatkowo charakteryzuje się dobrymi unikami. Potrafi oszołamiać bohaterów, nakłada zarazę o wartości 10 punktów obrażeń na turę, a jej standardowe ataki potrafią w mgnieniu oka zbić paski zdrowia bohaterów do zera.

Co więcej, dysponuje atakiem "objawienie", który zadaje olbrzymie obrażenia pojedynczemu celowi i zwiększa jego poziom stresu o 40 punktów. Przed tym atakiem da się obronić przy pomocy Talizmanu Płomienia, niemniej jednak przedmiot ten zajmuje miejsce przeznaczone na błyskotkę.

Ten potwór występuje jedynie w 2 poziomie najmroczniejszego lochu. Będziemy jednak zmuszeni stoczyć z nim walkę w dwóch miejscach, przy czym w jednym przypadku będzie występował wraz z Templariuszem Watażką.
wysoki

Templariusz Watażka

Siłą ustępuje jedynie Templariuszowi Palownnikowi. Podobnie jak Palownik posiada dużą ilość punktów życia, solidne uniki, wysokie odporności, atak "Objawienie", oraz dwie tury do wykorzystania w każdej rundzie.

Jego obrażenia również są niebotycznie wysokie, jednak nakłada zarazę o mniejszej wartości.
wysoki

Templariusz Gladiator

Posiada identyczne statystyki i umiejętności jak Templariusz Palownik z dwoma istotnymi wyjątkami - nie potrafi używać Objawienia oraz może wykonywać tylko jedną akcję na turę.

Powyższe stanowią na tyle poważne osłabienia, że przeciwnik ten stanowi jedynie ułamek zagrożenia w porównaniu z Palownikiem.
umiarkowany

Templariusz Snajper

Templariusz Watażka w wersji bez umiejętności "Objawienie" oraz dysponujący jedynie pojedynczą akcją na rundę. Dalej pozostaje jednak wymagającym przeciwnikiem, którego nie możemy zlekceważyć. umiarkowany

Gigantyczna Cysta

Ten zajmujący trzy pozycje naraz behemot posiada ponad 150 punktów zdrowia i solidne statystyki obronne oraz odporności. Jest czymś na kształt kwazi-bossa, chociaż występuje w kilku miejscach trzeciej planszy Najmroczniejszego Lochu.

Jego ataki zadają pokaźne obrażenia, zarówno tradycyjne, jak również oparte na zarazie i stresie. Bestia ta potrafi się także leczyć.

Jest to przeciwnik bardzo trudny, a do jego pokonania nie istnieje droga na skróty. Niemniej jednak, walka z Cystą to igraszka w porównaniu ze starciami z Templariuszami, które miały miejsce w Najmroczniejszym Lochu nr. 2.
wysoki

Biała Komórka

Występuje tylko w jednym miejscu - wraz z Cystą strzeże drogi do celu misji 3 poziomu Najmroczniejszego Lochu.

Ma niewielka ilość punktów życia rekompensowana jednak przez wysoki poziom uników.

Jej zadaniem jest leczenie i wzmacnianie Gigantycznej Cysty, oraz okazjonalne przesuwanie i osłabianie członków naszej drużyny.

Posiada także jedną, unikatową w skali całej gry, umiejętność. Potrafi teleportować całą drużynę w losowe miejsce znajdujące się na mapie. Co oczywiste - naszym celem jest za wszelką cenę temu zapobiec.

Nie wystarczy jednak zabić Białej Komórki - jeżeli zginie, w jej miejsce Cysta przyzwie kolejną. Należy więc konsekwentnie eliminować pojawiające się Białe Komórki, okazjonalnie je ogłuszając.
bardzo wysoki
0 Komentarzy

Zostaw komentarz

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *