Najmroczniejszy Loch (Darkest Dungeon)
Najmroczniejszy Loch jest ostatnią lokacją, z jaką przyjdzie się nam zmierzyć.
Poziom trudności jest tu jeszcze bardziej podkręcony niż w przypadku Dziedzińca, a pozostałe czerwone lochy w porównaniu z tym najciemniejszym przypominają przechadzkę przez zielone, kwieciste łąki.
Najmroczniejszy Loch zdecydowanie różni się od wszystkich pozostałych miejsc, w których dotąd bywaliśmy.
Przede wszystkim – jeżeli zdecydujemy się na jego odwiedzenie, to ucieczka będzie wiązała się ze stratą losowego bohatera (chyba, że w momencie ucieczki tylko jeden bohater pozostaje przy życiu – wtedy wyjdzie z tego cało).
Struktura każdej misji jest tu z góry ustalona – mapy nie są generowane losowo. Obiekty i wrogowie znajdują się zawsze w tym samym miejscu. Co więcej – wrogowie występują również w niezmiennych kompozycjach, a powrót tą samą trasą uniemożliwia pojawienie się na niej nowych przeciwników.
Umiejętności zwiadu i rozbrajania pułapek są tu całkowicie nieprzydatne.
Poza obiektami związanymi z celem misji w Najmroczniejszym Lochu występuje tylko jeden rodzaj Curio – Teczka Antenata. Nie wymaga ona żadnego aktywatora. Zawiera natomiast losowy przedmiot antenacki.
Nie uświadczymy tu też żadnych pułapek i przeszkód.
Do Najmroczniejszego Lochu nie zapuszczają się żadne znane nam poczwary – spotkamy tu jedynie endemity, czyli zgodnie z definicją z Wikipedii „gatunki (…) unikatowe dla danego miejsca albo regionu” (Chciałeś tylko dowiedzieć się czegoś o swojej ulubionej grze, a tu „cyk”, teraz możesz zabłysnąć w towarzystwie anegdotka biologiczną 😉 ).
W każdym razie – wszyscy spotykani tu wrogowie to zupełne novum, na które nie sposób napatoczyć się w innym miejscu. W lwiej części klasyfikowani są jako Nadrealni, chociaż szczególnie w początkowej fazie trafimy także na Ludzi. Część stworów posiada też dodatkowe tagi, w szczególności „Bestia”.
Napotkane poczwary nie są jednak w stanie wywołać ani choroby, ani Przerażenia. Ich ataki są jednak w stanie nakładać wszystkie pozostałe efekty.
Jedynie formalnością jest dopowiedzenie, że statystyki stworzeń zamieszkujących Najmroczniejszy Loch są niezwykle wysokie, a zadawane obrażenia i wywoływany stres osiągają astronomiczne wartości.
Wybierając się na spotkanie z przeznaczeniem możemy odpuścić sobie zakup Łopat, Laudanum czy Kościanych Kluczy – te przedmioty nie będą miały tu żadnego zastosowania.
Warto jednak wykupić całą dostępną żywność, pochodnie, oraz zaopatrzenie, które może wspierać nas w walce (Bandaże, Woda Święcona, etc.).
Przed zapuszczeniem się w te niezwykle mroczne rejony zachęcam do zapoznania się z artykułem, w którym wszystkie misje ostatniego epizodu zostały rozbite na czynniki pierwsze i szczegółowo opisane: Najmroczniejszy Loch – jak przygotować się na finał gry?
Powyższy link zawiera też opisy wszystkich bossów z ostatnich imisji i związanych z nimi strategii.
Przeciwnicy występujący w Najmroczniejszym Lochu
Przeciwnik | Opis | Priorytet eliminacji |
---|---|---|
Wniebowzięty Okultysta jest pierwszym przeciwnikiem, na jakiego natkniemy się w Najmroczniejszym Lochu. Jest niezwykle kruchy i nie posiada niemal żadnych statystyk obronnych czy odporności. Ma do dyspozycji tylko 2 umiejętności - pierwsza leczy członków przeciwnej drużyny, druga osłania wybranego przeciwnika tarczą. Wniebowzięty Okultysta nie dysponuje żadną umiejętnością wywołującą stres czy zadającą obrażenia, przez co jest całkowicie niegroźny. Powyższe czyni z niego idealnego przeciwnika do przedłużania walk celem leczenia i niwelacji stresu (co jest niezbędne, jeżeli chcemy wyjść z Najmroczniejszego Lochu w jednym kawałku). Jeżeli spotkamy walkę z dwoma wrogami tego typu - ZA WSZELKĄ CENĘ DOPROWADŹMY DO SYTUACJI, W KTÓREJ POZOSTANĄ ONI OSTATNIMI ŻYWYMI PRZECIWNIKAMI NA POLU WALKI! | bardzo niski | |
Silniejsza wersja Gladiatora Okultystów. Różni się od niego jedynie animacją postaci, kolorystyką, lepszymi statystykami i faktem, że wywoływane przez niego krwawienie zadaje naprawdę wysokie obrażenia. | umiarkowany | |
Przypomina nieco Czarodziejkę Okultystów. Poza lepszymi statystykami zadaje też więcej stresu, jej główny atak dodatkowo oznacza cel, a ataki przesuwające bohaterów dodatkowo wywołują stres o umiarkowanej wartości. | wysoki | |
Dysponuje umiarkowaną szybkością i umiarkowana ilością punktów zdrowia. Jego ataki są jednak zabójcze. Nie dość, że wywołują bardzo wysoki stres, odbierają też masę życia, oznaczają jako cel, oraz nakładają krwawienie. | bardzo wysoki | |
Dobre zdrowie, słabe statystyki obronne. Przeciwnik bardziej irytujący niż niebezpieczny. Jego ataki nakładają niewielkie krwawienie, oraz potrafią ogłuszać bohaterów. | umiarkowany | |
Bardzo szybki przeciwnik o umiarkowanym poziomie punktów życia. Jego główna rolą jest leczenie, wzmacnianie i chronienie członków wrogiego zespołu. Dysponuje także atakiem wywołującym stres u naszych bohaterów. | niski | |
Kolejny przeciwnik z gatunku upierdliwych. Kruchy, ale wyjątkowo szybki. Jego ataki potrafią zadać pokaźne obrażenia. Jest on w stanie wywoływać też stres o niskiej wartości oraz ogłuszać członków naszej drużyny. | umiarkowany | |
Kruchy. Wysoki wskaźnik uników. ekstremalnie szybki. Przeciwnik ten specjalizuje się w zadawaniu obrażeń opartych na zarazie oraz przesuwaniu bohaterów. Jeżeli trafi na pozycję 1-2 staje się niemal bezbronny. Powyższą właściwość należy konsekwentnie wykorzystywać, dążąc do sytuacji, w której to dwa Polipy pozostają ostatnimi żywymi przeciwnikami na polu walki, a następnie przedłużając starcie do czasu, gdy stres i zdrowie nie powrócą do bazowych wartości. | bardzo niski | |
Poczwara w swojej roli i statystykach podobna do Złośliwej Narośli. Nie potrafi jednak nakładać krwawienia, a jedynie ogłusza. | niski | |
Najbardziej mordercze stworzenie w całej grze (nie licząc może bossów). Ta zajmująca dwa pola maszkara dysponuje dwoma atakami na turę. Jej poziom zdrowia wynosi ponad sto punktów a dodatkowo charakteryzuje się dobrymi unikami. Potrafi oszołamiać bohaterów, nakłada zarazę o wartości 10 punktów obrażeń na turę, a jej standardowe ataki potrafią w mgnieniu oka zbić paski zdrowia bohaterów do zera. Co więcej, dysponuje atakiem "objawienie", który zadaje olbrzymie obrażenia pojedynczemu celowi i zwiększa jego poziom stresu o 40 punktów. Przed tym atakiem da się obronić przy pomocy Talizmanu Płomienia, niemniej jednak przedmiot ten zajmuje miejsce przeznaczone na błyskotkę. Ten potwór występuje jedynie w 2 poziomie najmroczniejszego lochu. Będziemy jednak zmuszeni stoczyć z nim walkę w dwóch miejscach, przy czym w jednym przypadku będzie występował wraz z Templariuszem Watażką. | wysoki | |
Siłą ustępuje jedynie Templariuszowi Palownnikowi. Podobnie jak Palownik posiada dużą ilość punktów życia, solidne uniki, wysokie odporności, atak "Objawienie", oraz dwie tury do wykorzystania w każdej rundzie. Jego obrażenia również są niebotycznie wysokie, jednak nakłada zarazę o mniejszej wartości. | wysoki | |
Posiada identyczne statystyki i umiejętności jak Templariusz Palownik z dwoma istotnymi wyjątkami - nie potrafi używać Objawienia oraz może wykonywać tylko jedną akcję na turę. Powyższe stanowią na tyle poważne osłabienia, że przeciwnik ten stanowi jedynie ułamek zagrożenia w porównaniu z Palownikiem. | umiarkowany | |
Templariusz Watażka w wersji bez umiejętności "Objawienie" oraz dysponujący jedynie pojedynczą akcją na rundę. Dalej pozostaje jednak wymagającym przeciwnikiem, którego nie możemy zlekceważyć. | umiarkowany | |
Ten zajmujący trzy pozycje naraz behemot posiada ponad 150 punktów zdrowia i solidne statystyki obronne oraz odporności. Jest czymś na kształt kwazi-bossa, chociaż występuje w kilku miejscach trzeciej planszy Najmroczniejszego Lochu. Jego ataki zadają pokaźne obrażenia, zarówno tradycyjne, jak również oparte na zarazie i stresie. Bestia ta potrafi się także leczyć. Jest to przeciwnik bardzo trudny, a do jego pokonania nie istnieje droga na skróty. Niemniej jednak, walka z Cystą to igraszka w porównaniu ze starciami z Templariuszami, które miały miejsce w Najmroczniejszym Lochu nr. 2. | wysoki | |
Występuje tylko w jednym miejscu - wraz z Cystą strzeże drogi do celu misji 3 poziomu Najmroczniejszego Lochu. Ma niewielka ilość punktów życia rekompensowana jednak przez wysoki poziom uników. Jej zadaniem jest leczenie i wzmacnianie Gigantycznej Cysty, oraz okazjonalne przesuwanie i osłabianie członków naszej drużyny. Posiada także jedną, unikatową w skali całej gry, umiejętność. Potrafi teleportować całą drużynę w losowe miejsce znajdujące się na mapie. Co oczywiste - naszym celem jest za wszelką cenę temu zapobiec. Nie wystarczy jednak zabić Białej Komórki - jeżeli zginie, w jej miejsce Cysta przyzwie kolejną. Należy więc konsekwentnie eliminować pojawiające się Białe Komórki, okazjonalnie je ogłuszając. | bardzo wysoki |
Zostaw komentarz
Want to join the discussion?Feel free to contribute!