Najlepsze Błyskotki (Trinkets)

Darkest Dungeon oferuje mnóstwo błyskotek (ang. Trinkets), które różnią się miedzy sobą wyglądem, efektami, częstością występowania, oraz oczywiście przydatnością.

Większość błyskotek jesteśmy w stanie sprzedać w mieście, dzięki czemu uzupełnimy zawartość naszego skarbca. Lwią część przedmiotów jesteśmy w stanie zgromadzić w nieograniczonej liczbie kopii. Występują jednak i takie, których możemy posiadać jedynie pojedynczy egzemplarz.

Każdy bohater może przywdziać dwie błyskotki, przy czym – nie mogą być to dwa jednakowe przedmioty.

Błyskotki nie posiadają ograniczeń związanych z poziomem postaci, jak ma to miejsce w większości gier RPG. Jeżeli coś zdobędziemy – możemy to od razu założyć. Część asortymentu jest jednak dostępna wyłącznie dla niektórych postaci.

Dobranie odpowiednich błyskotek ma niebagatelny wpływ na postęp rozgrywki. Tym samym, celem gracza jest zawsze zdobywanie najbardziej przydatnych egzemplarzy.

Chociaż rzadkość występowania nie jest bezpośrednio powiązana z mocą danego przedmiotu, to jednak zasadą jest, że przedmioty, które warto zakładać zaczynają występować licznie dopiero od koloru niebieskiego (przedmioty rzadkie). Oczywiście, część powszechniej występujących przedmiotów również okazuje się przydatna, niemniej jednak – zdecydowana większość nadaje się jedynie do odsprzedaży.

 

Początkowa faza gry

 

Na początku rozgrywki gracze nie mogą wybrzydzać, zważywszy, że nie posiadają zbyt wiele przedmiotów nadających się do wyekwipowania. Czasami jednak warto wypuścić bohaterów bez żadnych błyskotek, niż zaopatrzonych w świeże, nieprzemyślane zdobycze.

Jeżeli idzie o przedmioty szare i zielone – zakładamy je jedynie, jeżeli nie mamy lepszej alternatywy.

Jeżeli staniemy przed wyborem – założyć błyskotkę, albo wysłać bohatera na wyprawę z pustym polem ekwipunku – decydujmy się na założenie jedynie, jeżeli:

  • efekt błyskotki wspiera najcenniejsze dla danego bohatera atrybuty: np. szansę na ogłuszenie u oszołamiacza.
  • błyskotka nie powoduje obniżenia jednego z kluczowych atrybutów postaci: obrażeń, celności czy szybkości. Przehandlowanie 1 punktu szybkości za 20 punktów odporności na przesunięcie nie jest dobrym pomysłem.

Perspektywa długofalowa

 

Naszym celem jest oczywiście jak najszybsze wybrnięcie z sytuacji, w której zmuszeni jesteśmy używać pospolitych błyskotek. By do tego doprowadzić, powinniśmy niezwłocznie zdobyć ekwipunek, w który warto zaopatrzyć bohaterów. By tego dokonać, trzeba jednak wiedzieć, jakie przedmioty zdobyć w pierwszej kolejności. Do tego posłuży znajdująca się poniżej lista.

Lista ta nie jest wykuta w kamieniu. Została oparta o doświadczenia wielu graczy, ale da się w niej dostrzec również moje preferencje. Jeżeli uważasz, że dany przedmiot jest gorszy/lepszy, niż zostało to opisane – masz do tego pełne prawo. Niemniej jednak, jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z Darkest Dungeon – polecam wybierać przedmioty wg. zawartego poniżej schematu.

Najlepsze Błyskotki w Darkest Dungeon

Przedmioty najwyższej klasy

 

Znajdujące się na tej liście przedmioty są tak silne, że wręcz nadwyrężają balans gry. Nie posiadają niemal negatywnych efektów, bądź zapewniają na tyle duże premie, że efekty uboczne można zbagatelizować.

Do tej kategorii zaliczymy ekwipunek, który chcemy założyć w 90% misji, dla którego nie ma żadnych alternatyw, bądź który sprawia, że dane klasy postaci w ogóle mogą być wykorzystywane na dalszych etapach gry.

 

Zapałka Podpalacza

Przedmiot ten dostajemy w nagrodę za pokonanie 16-funtówk Brygantów. Zapewnia on premię do szybkości oraz obrażeń i trafień krytycznych w walce dystansowej. Nie ma on żadnych negatywnych efektów. Wszystkie statystyki, które wzmacnia, są kluczowe dla strzelców.

Ciężko wręcz znaleźć słowa, by określić, jak przegięta jest ta błyskotka. Każda postać skupiająca się na walce dystansowej chciałaby mieć go w swoim ekwipunku. Niestety – możemy posiadać jedynie pojedynczy egzemplarz.

Efekty:

  • +2 Szybkość
  • +10% OBR dystans
  • +3% KRT dystans

Pióro Antenata

Najlepsza błyskotka dla każdej zadającej obrażenia klasy skupionej na walce w zwarciu. Olbrzymie bonusy przy jednie niewielkim mankamencie w postaci zwiększenia podatności na stres.

Efekty:

  • +15% OBR wręcz
  • +5% KRT wręcz
  • +10 Stres

 

Kula z Muszkietu Antenata

Odpowiednik Pióra Antenata dla postaci walczących na dystans. Analogiczne statystyki.

Efekty:

  • +15% OBR dystans
  • +5% KRT dystans
  • +10 Stres

Świeca Antenata

Idealny przedmiot dla każdej klasy skupionej na zadawaniu obrażeń. Warunki w postaci utrzymania pochodni na poziomie powyżej 50 punktów są bardzo proste do spełnienia, a poziom premii do statystyk jest naprawdę znaczący.

Efekty:

  • +15% OBR jeżeli pochodnia powyżej 50
  • + 2 Szybkość jeżeli pochodnia powyżej 50
  • + 5 Unik jeżeli pochodnia powyżej 50
  • + 10 Stres

Ptasi Kryształ

Ten przedmiot jest wyjątkowo niepozorny. Niemniej jednak – zwiększa szybkość i umiejętność uników, przez co niejednokrotnie będziemy chcieli wyposażyć w niego nawet kilku członków drużyny. Jest on szczególnie przydatny w początkowym etapie gry.

Efekty:

  • +2 Szybkość
  • +8 Unik
  • -20 Odporność przesunięcie
  • -20 Odporność ogłuszenie

Słoneczny Pierścień 

Olbrzymie premie do obrażeń i celności. Jedynie niewielkie zwiększenie otrzymywanego stresu. Pochodnia powyżej 75 pkt. to stały element większości misji, warunek ten jest więc niezwykle łatwy do spełnienia.

Efekty:

  • +15% OBR jeżeli pochodnia powyżej 75
  • +10 CEL jeżeli pochodnia powyżej 75
  • +10 Stres

Fiolka Bluźnierstwa

Przedmiot, który może zostać użyty jedynie przez Badaczkę Zarazy. Bez tego przedmiotu Badaczka zarazy w zasadzie nie istnieje. Błyskotka ta zapewnia celność, oraz zwiększa szansę na wywołania zarazy oraz ogłuszenia – czyli posiada wszelkie atrybuty niezbędne w trudniejszych lochach. Posiada niestety poważny mankament w postaci znacznego zwiększenia przyjmowanego stresu.

Efekty:

  • +15 CEL dystans
  • +40 Ogłuszenie
  • +20 Zaraza
  • +25 Stres

Talizman Najeźdźcy

Zwiększa wszystkie kluczowe atrybuty Hieny Cmentarnej – i to o olbrzymie wartości. Negatywny efekt w postaci dodatkowej konsumpcji pokarmu jest łatwy do zniwelowania poprzez zaopatrzenie się w kilka dodatkowych sztuk żywności.

Efekty:

  • +5% KRYT
  • +30 Rozbrajanie pułapek
  • +20 Zwiad
  • +4 Szybkość
  • +100% Konsumpcja żywności

Przedmioty ponadprzeciętnie dobre

Do tej kategorii należą świecidełka, które w boju sprawdzają się znakomicie, niemniej jednak nie są tak uniwersalne czy potężne, jak te wskazane w grupie powyżej.

 

Pistolet Antenata

Celność i szybkość przy jednoczesnych niewielkich negatywnych konsekwencjach. Idealny dla strzelców, którzy maja problem z wymierzaniem celnych ciosów.

Efekty:

  • +15 CEL dystans
  • +3 Szybkość
  • +10 Stres

Mapa Antenata

Największym walorem tego przedmiotu jest jego premia do zwiadu. Pamiętajmy, że dokonanie zwiadu uniemożliwia zaskoczenie drużyny, a to właśnie zaskoczenie naraża ekipę na największe problemy. Przedmiot ten potrafi zaadaptować do roli zwiadowcy klasy, które normalnie się w tym nie specjalizują. Co więcej – zdecydowanie zwiększa szansę na odkrycie ukrytej komnaty. Wypada z Wałęsaka.

Efekty:

  • +25 Rozbrajanie Pułapek
  • +25 Zwiad
  • +10 Stres

Głowa Junii

Zapewnia olbrzymią premię do zdolności leczniczych. Przedmiot ten jest niemal nieodłącznym elementem wyposażenia Kapłanki. Nie znalazł się na liście przedmiotów najwyższej klasy tylko z tego względu, że istnieją jeszcze inne możliwości zbudowania efektywnej Kapłanki. Wypada z Kolekcjonera.

Efekty:

  • + 30% Zdolności lecznicze
  • +20 Stres

Pudełko Arii

Bardzo rzadki przedmiot upuszczany przez Szaleńca. Zapewnia on znaczna redukcję stresu bez żadnych negatywnych konsekwencji. Dzięki temu stanowi idealne wyposażenie dla postaci, których preferowane błyskotki wywołują wysokie poziomy stresu (np. Fiolka Bluźnierstwa).

Efekty:

  • -25 Stres

Pudełko Cruscendo

Drugi z przedmiotów upuszczanych przez Szaleńca. Wywołuje jedynie niewielki poziom stresu, zapewniając bardzo solidne premie dla każdej postaci, której celem jest zadawanie obrażeń.

Efekty:

  • +2 Szybkość
  • +15% OBR
  • +10 Stres

Niebiańska Wsuwka

Przedmiot jedynie dla Awanturniczki. Ogromna redukcja stresu i zwiększona celność. Idealna do pary z Talizmanem Berserkera.

Efekty:

  • – 25 Stres jeżeli pochodnia powyżej 75
  • + 10 CEL jeżeli pochodnia powyżej 75

Talizman Berserkera

Potężne premie, ale jednocześnie okupione znacznymi negatywnymi konsekwencjami. Nie nadaje się wiec do stosowania u wszystkich postaci, ale jeżeli dana klasa nie ma problemów z celnością, bądź jesteśmy w stanie zrównoważyć negatywne efekty, stanowi on idealne uzupełnienie dla każdego zadawacza obrażeń.

Efekty:

  • +3 Szybkość
  • +15% Obrażenia
  • +15 Stres
  • -5 CEL
  • -10 Szansa na Cnotę

Szczęśliwy Talizman

Zapewnia premie do kluczowych dla Hieny Cmentarnej atrybutów. Nie są to jednak wartości tak astronomiczne, jak w przypadku Talizmanu Najeźdźcy.

Efekty:

  • +12 Unik
  • +10 CEL dystans
  • +10 Stres

Hełm Zniszczenia

Zabawka wyłącznie dla Łowcy Nagród. Olbrzymia premia do jego głównego źródła obrażeń, przy jednocześnie nieznaczących efektach ubocznych.

Efekty:

  • +20% OBR wręcz
  • -25 Odporność przesunięcie
  • -25 Odporność Ogłuszenie

Szpony Łowcy

I ponownie błyskotka należąca wyłącznie do Łowcy Nagród. Spore premie do istotnych atrybutów. Śladowe efekty uboczne.

Efekty:

  • +3 KRYT
  • +10 CEL
  • +50% Konsumpcja żywności

Bandana Celności

Błyskotka Kuszniczki. Zwiększa istotne dla niej statystyki kosztem statystyki mało istotnej.

Efekty:

  • +8 CEL
  • +2 KRYT
  • -4 UNIK

Pierścień Wytrzymałości

Najlepszy przyjaciel każdej postaci, która za zadanie ma przyjmowanie obrażeń.

Efekty:

  • +10 OCHR
  • +15% PŻ
  • -15% OBR
  • +10 Stres

Pierścień Skupienia

Idealne rozwiązanie dla klas charakteryzujących się niewielka celnością, jak np. Trędowaty.

Efekty:

  • +12 CEL
  • +1 KRT
  • -8 UNIK

Kryształ Oczyszczenia

Stosowany niemal wyłącznie u Okultysty dzięki zmniejszeniu szansy na wywołanie krwawienia przez jego zaklęcie leczące. Sprawdza się dobrze w końcowych lokacjach, gdzie efekty krwawienia i zarazy potrafią być bardzo dotkliwe.

Efekty:

  • +40% Odporność Krwawienie
  • +40% Odporność Zaraza
  • +40% Odporność Osłabienie
  • -25 Osłabienie
  • -25 Krwawienie
  • -25 Zaraza

Peleryna Kamuflażu

Idealna na misje przy wysokim oświetleniu dla klas opierających swoje przetrwanie na unikach, jak np. Hiena Cmentarna, Łowczy czy Arlekin.

Efekty:

  • +15 UNIK  jeżeli pochodnia powyżej 75
  • -20 Odporność ogłuszenie

Płaszcz Antenata

Zapewnia tożsame premie jak Peleryna Kamuflażu. Jego efekt nie jest jednak zależny od poziomu pochodni, wywołuje dodatkowy stres oraz występuje zdecydowanie rzadziej.

Efekty:

  • +15 UNIK
  • +10 Stres

 

0 Komentarzy

Zostaw komentarz

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *