Czym kierować się przy wyborze misji?

Darkest Dungeon daje niemal całkowitą swobodę jeżeli idzie o wybór misji, z którymi zamierzamy się zmierzyć. Jeżeli mamy taki kaprys, możemy nawet posłać drużynę złożoną z samych świeżaków bezpośrednio do Najmroczniejszego Lochu (chociaż oczywiście nie będzie to najlepszy pomysł).

Zagłębiając się w zasady gry szybko odkrywamy jednak, że wykonywanie poszczególnych zadań w konkretnych lochach może być bardziej lub mniej opłacalne niż alternatywna decyzja. Jakimi kryteriami kierować się, by zapewnić sobie najlepsze rezultaty?

W pierwszej kolejności musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, co rozumiemy przez najlepszy rezultat? Ten, w mojej ocenie, należy traktować jako osiągnięcie najbardziej wymiernych korzyści w perspektywie długoterminowej. Innymi słowy – dobrze wybrana misja to taka, która najbardziej przybliży nas do ukończenia gry.

Elementy, które zbliżają nas do ukończenia gry, można podzielić na trzy podstawowe kategorie:

  • Złoto – umożliwia rozwój i wyposażenie bohaterów, służy również do niwelacji stresu i zakupu błyskotek.
  • Pamiątki – przy ich pomocy rozbudowujemy naszą osadę.
  • Błyskotki – zapewniają one premie do statystyk bohaterów.

Tym samym – wybór misji powinien być uzależniony od tego, którego spośród wymienionych powyżej elementów najbardziej potrzebujemy.

Początkowa faza gry

Jeżeli dopiero zaczynamy przygodę z Darkest Dungeon, będziemy zmuszeni do zapuszczania się jedynie do zielonych lochów, gdyż te o zwiększonym poziomie trudności okażą się zabójcze dla naszej drużyny.

W początkowej fazie rozgrywki będziemy cierpieć na niedobór każdego z pożądanych przez nas elementów – miasteczko jest w ruinie, nie mamy gotówki, a bohaterowie ruszają na wyprawy bez błyskotek.

Niestety, sama gra ogranicza nam nieco możliwości wyboru misji. Przede wszystkim – sensowne błyskotki zaczynają się dopiero od poziomu rzadkiego. Przydatne świecidełka możemy więc zdobyć tylko w 2 kategoriach zielonych lochów – lochach długich oraz lochach z bossami.

Ilość takich lochów jest bardzo ograniczona, wobec czego kierowanie się nagrodą w postaci błyskotek nie jest zazwyczaj dobrym rozwiązaniem w początkowym etapie przygody.

Strategią, którą powinniśmy przyjąć, jest wybór misji na podstawie rodzaju pamiątek, które są oferowane jako nagroda (ilość złota wręczanego w nagrodę jest tożsama w przypadku lochów o tej samej trudności i długości). W praktyce będziemy więc zwykle wybierać lochy z aktami własności i obrazami, gdyż to właśnie te przedmioty będą używane do rozbudowy kluczowych obiektów w mieście.

Warto też odwiedzić przynajmniej po jednym lochu z każdego dostępnego typu. Dzięki temu w przyszłości będzie wyświetlać się więcej możliwych misji do wykonania w takiej lokacji.

Długość lochów

O ile nie polujemy na jakąś konkretną błyskotkę bądź pamiątkę, to najlepszym pomysłem jest wybranie jak najdłuższego lochu. Dłuższe lochy posiadają większą ilość obiektów (Curio) przez co zapewniają większą ilość łupów. Są one też bardziej optymalne pod względem stosunku inwestycji do nagrody (mimo, iż wydajemy więcej na zaopatrzenie, to proporcja poniesionych kosztów do zdobytych łupów jest lepsza niż w krótszych lochach.

Wydarzenia

Nie bez znaczenia przy wyborze lochów są też wydarzenia, jakie wywoła ukończenie misji.

Opcja wywoływania wydarzeń miejskich została dodana przez DLC Crimson Court.

Gdy najedziemy na ikonę misji wyświetli się wydarzenie, które będzie efektem naszych działań.

Mechanizm ten możemy wykorzystać w następujący sposób. Jeżeli dane wydarzenie sprawi, że dane aktywności niwelujące stres będą bardziej efektywne/tańsze, a nasz garnizon odczuwa wysoki poziom stresu, warto zdecydować się na wykonanie takiej misji. Jeżeli planujemy zabić bossa w danym lochu, a mamy dostęp do misji zwiększającej obrażenia w takiej lokacji, dobrym pomysłem jest takie zadanie wykonać przed wyruszeniem na potyczkę z bossem.

Dostępni bohaterowie

Jeżeli nasz garnizon jest skromny pod względem różnorodności klas, możemy zostać zmuszeni do eksploracji danego typu lochów.

Dla przykładu – jeżeli posiadamy znaczne zasoby Krzyżowców oraz Badaczek Zarazy to będziemy preferować eksploatację Ruin, jednocześnie unikając Norowiska.

Dobór lochów kierowany ubiciem bossów

Pokonanie bossów znajdujących się w lochach innych niż Najmroczniejszy Loch nie jest wymagane do ukończenia gry. Sprawia jednak olbrzymia satysfakcję, dodaje grze smaku, zapewnia dodatkowe godziny zabawy, oraz co najważniejsze – pozwala na zdobycie unikatowych, czasami bardzo dobrych błyskotek.

By jednak uzyskać dostęp do ww. świecidełek będziemy zmuszeni do pokonania aż trzech wersji danego bossa – łatwej, umiarkowanej oraz trudniej.

Jeżeli nie interesuje nas zbieranie unikatowych świecidełek, i tak powinniśmy być zainteresowani stawaniem w szranki z bossami. Nagrody za takie misje są ponadprzeciętnie dobre.

Dostęp do walk z finałowymi przeciwnikami nie jest jednak przydzielany losowo. By uzyskać możliwość przystąpienia do starcia musimy zapełnić pasek progresu danego lochu. Ten natomiast uzupełnia się zależnie od ilości misji, jakie w danej lokacji wykonaliśmy.

Tym samym – o ile pozostałe dostępne lochy nie oferują jakichś szczególnie interesujących nagród, warto udać się do lokacji, w której bywaliśmy najrzadziej.

0 Komentarzy

Zostaw komentarz

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *