Abominacja

Abominacja jest bohaterem, posiadającym możliwość przemiany w potężnego stwora. Po przemianie abominacja zyskuje podwyższone statystyki, jak również ma dostęp do zupełnie nowego zestawu umiejętności (przeznaczonych do walki wręcz).

Ocena

Abominacja… można kochać tą klasę bądź jej nienawidzić. Jest to chyba najlepiej zaprojektowana postać, jeżeli idzie o pasowanie do klimatu gry – przemiana wywołuje stres u naszych towarzyszy, forma demona zwiększa poziom stresu również samej abominacji, a postacie religijne odmawiają wzięcia udziału w wyprawie, której ma towarzyszyć abominacja.

Jednocześnie – jeżeli idzie o ogólny balans gry, to jest to postać o fatalnym wręcz projekcie. Jednak po kolei.

Z czystym sumieniem mogę nazwać abominację najsłabszą postacią w grze. Najsłabszą – choć jednocześnie posiadającą najmocniejsze statystyki. Jej słabość bierze się z restrykcji dotyczących możliwości jej użycia (niemożność łączenia jej z postaciami religijnymi) oraz z faktu, że gra się nią niezwykle trudno – zwłaszcza początkującym.
By zrozumieć, jak bolesne jest to, że abominacja nie może być łączona z postaciami religijnymi, należy najpierw poznać wszystkich religijnych herosów. W przypadku DLC Crimson Court są to 4 klasy postaci: Krzyżowiec, Trędowaty, Flagelant oraz Kapłanka. O ile niemożność użycia Krzyżowca czy Trędowatego jest do przełknięcia, to w przypadku Flagelanta dyskomfort jest już dość odczuwalny. Natomiast jeżeli idzie o Kapłankę – niemożność zestawienia jej z Abominacją jest gwoździem do trumny tej ostatniej.

Brak możliwości zabrania ze sobą Kapłanki oznacza bowiem, że Abominacja będzie wykorzystywana głównie do prostych misji, w których pomoc medyka nie będzie warunkiem koniecznym do odniesienia sukcesu.

Jeżeli natomiast wybierzemy się z abominacją na misje skomplikowane – najlepszym dostępnym medykiem będzie Okultysta, a połączenie trudna misja + Okultysta w roli medyka zwykle oznacza kłopoty.

Dalej – kolejną wadą abominacji jest trudność, z jaką gra się tą postacią. Większość początkujących popełnia ten sam błąd i przy rozpoczęciu każdej walki od razu dokonuje przemiany w demona. Taki zabieg kończy się po pewnym czasie tym, że wszyscy członkowie zespołu osiągają bardzo wysoki poziom stresu, którego nie sposób zredukować.
Abominacja powinna dokonywać przemiany w swoją potworną formę jedynie, gdy szykuje się naprawdę trudna walka, która bez tej przemiany będzie kosztować Nas jeszcze więcej stresu, niż sama przemiana.

We wszystkich pozostałych walkach abominacja powinna pozostać w ludzkiej formie. Ludzka forma natomiast ma ten mankament, że pełni bardzo ograniczoną rolę. W praktyce jest to zajmowanie pozycji 2-3 i systematyczne oszałamianie przeciwników. Warto jednak dodać, że pozostałe klasy postaci dostępne w grze, których zadaniem jest oszałamianie, robią to albo lepiej od Abominacji, albo też dysponują również innymi przydatnymi umiejętnościami…

Kolejnym problemem z Abominacją jest również jej rozwój za pośrednictwem gildii. Mianowicie, o ile w przypadku pozostałych klas wystarczy nam rozwijanie 4 umiejętności, o tyle w przypadku Abominacji, koniecznie powinniśmy rozwinąć wszystkie 7, by dysponować pełną przydatnością bojową (co wiąże się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów). Wynika to z faktu, iż Abominacja dysponuje zawsze wszystkimi siedmioma umiejętnościami – 3 umiejętności formy człowieka, 3 umiejętności formy demona, oraz umiejętność przemiany wspólna dla obu kształtów.

Jeżeli naszym celem w Darkest Dungeon jest jedynie ukończenie gry, a do samej rozgrywki przystępujemy pierwszy raz – z powodzeniem możemy zrezygnować z rekrutacji jakichkolwiek Abominacji – będą nam one jedynie przeszkadzać w osiągnięciu celu, zapychać baraki i pożerać pieniądze. Innymi słowy – przyniosą więcej szkody niż pożytku.
Jeżeli natomiast z Najmroczniejszym Lochem chcemy spędzić więcej czasu i po prostu się dobrze bawić – koniecznie dajmy Abominacji szansę – jest to postać zapewniająca zupełnie odmienne doznania poprzez swój unikatowy zestaw umiejętności i styl gry.

Plusy:

  • Jedne z najlepszych statystyk w grze
  • Możliwość dysponowania wszystkimi 7 umiejętnościami postaci w trakcie pojedynczego starcia
  • Skuteczny zarówno jako postać oszałamiająca, jak również zadająca obrażenia

Minusy:

  • Jedna z najtrudniejszych do opanowania klas postaci
  • Nieumiejętne używanie Abominacji może zagrozić powodzeniu misji
  • Niemożność zestawienia w jednej drużynie z postaciami religijnymi
  • Konieczność zainwestowania w rozwój wszystkich 7 umiejętności
0 Komentarzy

Zostaw komentarz

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *