Trędowaty
Trędowaty jest klasą postaci przeznaczoną do walki w bliskiej odległości, zadającą obrażenia klasyfikowane jako walka wręcz.
Jest postacią bardzo wytrzymałą, potrafiącą zadawać olbrzymie obrażenia, zwłaszcza w przypadku trafień krytycznych, oraz wyposażoną w umiejętności, które pozwalają jej na redukcję stresu, jak również na regenerację punktów zdrowia.
Ocena
Mimo, iż z przytoczonego wyżej opisu trędowaty jawi się jako postać bardzo mocna, osobiście zaklasyfikowałbym go jako bohatera słabego.
Trędowaty i owszem, jest połączeniem tanka i DPSa. Jego umiejętności regenerujące zdrowie i niwelujące stres (może je rzucać jedynie na siebie) należą do jednych z najlepszych w grze. Niemniej jednak, posiada kilka bardzo istotnych wad znacznie ograniczających jego przydatność.
Pierwszym poważnym mankamentem trędowatego jest jego celność. Chyba żadna inna postać w Darkest Dungeon nie zalicza tylu chybień przy próbach wymierzenia ciosu. Tym samym, jego przydatność, szczególnie w początkowym etapie gry, jest bardzo ograniczona, gdyż nie możemy na nim w pełni polegać. Jeżeli idzie o celność, da się ją na dalszym etapie rozgrywki zwiększyć, inwestując w odpowiednie umiejętności, oraz wyposażając bohatera w odpowiednie przedmioty.
Kolejnym problemem, z jakim boryka się trędowaty, jest jego ograniczona mobilność. Trędowaty może zadawać obrażenia jedynie z pozycji 1 i 2. Jeżeli nasza drużyna zostanie zaskoczona, bądź przeciwnicy posiadają umiejętności przemieszczające naszych bohaterów, a trędowaty wyląduje na pozycji 3-4, stanie się on nieprzydatny dla drużyny, a jego powrót do pozycji 1-2 zajmie kilka tur.
Największym jednak mankamentem trędowatego jest fakt, że może on zadawać obrażenia tylko przeciwnikom znajdującym się w pozycjach 1 i 2 (samemu pozostając tylko w pozycji 1 lub 2). Tym samym, w większości starć ciosy trędowatego będą wymierzane w mało znaczących przeciwników zajmujących awangardę kolumny przeciwnika, podczas gdy naprawdę soczyste cele pozostaną poza jego zasięgiem.
Są jednak sytuacje, w których gwiazda Trędowatego świeci naprawdę jasno. Jeżeli nasza drużyna nie zawiera klas, mogących redukować stres i przywracać zdrowie, to jego umiejętności pozwolą mu nieraz uniknąć śmierci czy przekroczenia niebezpiecznego poziomu stresu.
Również w przypadku niektórych lochów, szczególnie przy walkach z bossami lubującymi się w zajmowaniu przednich pozycji w kolumnie. Trędowaty będzie niezrównanym wojakiem.
Plusy:
- Wytrzymały
- Wysokie obrażenia
- Umiejętność redukcji stresu i regeneracji zdrowia
Minusy:
- Problemy z celnością na początkowym etapie rozgrywki
- Bardzo mała mobilność (wrażliwość na przemieszczenie)
- Brak możliwości zadawania obrażeń przeciwnikom mieszczącym się na pozycjach 3 i 4
- Bardzo niski poziom szybkości
Wideo zawierające szczegółową analizę klasy:
Zostaw komentarz
Want to join the discussion?Feel free to contribute!